Založ si blog

Košice potrebujú ozdraviť

Keď som bol oslovený, aby som kandidoval na primátora mesta Košice pochopil som, že prijatie kandidatúry môže byť v mojom prípade logickým pokračovaním toho, čomu som sa doteraz v živote venoval – pomoci ľuďom. Od začiatku svojho profesného pôsobenia  som pomáhal Košičanom ako lekár na úrazovej chirurgii. Tí, ktorí ma poznajú bližšie vedia, že  som pôsobil aj v športových kluboch Lokomotíva Košice a HC Košice, kde som liečil a ošetroval futbalistov a hokejistov. Neskôr ako námestník či riaditeľ nemocnice a potom na pozícii ministra zdravotníctva som sa snažil v tomto úsilí pokračovať. Pokračovať pri zvyšovaní kvality a úrovne poskytovania zdravotníckej starostlivosti, ako aj v snahe zlepšiť pohľad pacientov na slovenské zdravotníctvo. Nikdy som pritom nezabudol na Košice. Za môjho pôsobenia vo vláde pribudli v Košiciach špičkové prístroje a nové pracoviská. Preto, ak môžem urobiť pre svoje rodné mesto a Košičanov z postu primátora ešte viac, môžete mi už teraz veriť, že urobím maximum.

Svoju kandidatúru necítim ako krok do neznáma aj napriek tomu, že som ju prijal len necelé tri mesiace pred komunálnymi voľbami. Čo ma povzbudzuje je skutočnosť, že kandidatúru na primátora vnímam ako možnosť urobiť pre Košice opäť niečo pozitívne. Pre Košice, v ktorých som sa narodil, vyrastal, získal vzdelanie a kde žijem. Pre mesto, v ktorom som si našiel priateľov, spoznal manželku, v ktorom sa narodili moje tri deti. V rozhovoroch pre masmédiá som ešte ako minister vždy zdôrazňoval, že chcem žiť a zostarnúť práve v tomto meste.

Myslím si a nielen ja, že Košice si zaslúžia viac, ako sa im v súčasnosti dáva. Potvrdzujú to výsledky aktuálnych reprezentatívnych prieskumov verejnej mienky v meste. Zároveň si ale uvedomujem, že spoznať a pochopiť všetky problémy, vo všetkých súvislostiach a z rôznych uhlov pohľadu sa dá iba priamo na mieste, v teréne, medzi ľuďmi – občanmi Košíc. Chcem sa stretávať s Košičanmi čo najviac v uliciach mesta, na námestiach, v obchodných centrách, na rôznych akciách a podujatiach. Chcem s nimi otvorene diskutovať, pozorne im načúvať, vstrebávať ich názory, pripomienky a nápady. Využijem každú príležitosť hovoriť s každým, komu záleží na tom, aby sa v meste robili správne a užitočné rozhodnutia. Zároveň som si istý tým, že takýto prístup bude nielen výsledkom mojej aktuálnej snahy uspieť v komunálnych voľbách. Tento prístup garantujem aj po tom, ako dostanem dôveru Košičanov.

Prijal som kandidatúru na primátora Košíc v prvom rade preto, aby po mne ostalo niečo, čo si Košičania zapamätajú a za čo budú na mňa v dobrom spomínať. Preto od začiatku staviam na dialóg s nimi a preto aj môj volebný program bude riešením problémov obyvateľov Košíc. Ale o tom zasa nabudúce. Dnes sa lúčim slovami, ktoré už Košičania v mojom prípade poznajú nielen z billboardov: Mám rád Košice!

Transformačno – privatizačné puzzle

22.02.2012

Sanitky lietajú jedna za druhou, lekári a sestry majú pohotovosť najvyššieho stupňa, pacienti sú vystrašení a boľaví…Historická akcia sťahovania pacientov sa začína. Nemocnica Kramáre – známy symbol tejto bratislavskej lokality sa už odstrihla od zdravotníctva, je to iba skelet a nechutné kusy hliníka, ktoré nový majiteľ pravdepodobne zlikviduje ako [...]

Poradca za 10 000 eur na deň! ! !

14.02.2012

Centrálne obstarávanie, to je frekventované zaklínadlo ministra Uhliarika, jeden z jeho avizovaných zdrojov, ktorý mal priniesť financie na krytie platov pre lekárov a sestry. V mene akože napĺňania tejto myšlienky sa už ministerstvo zdravotníctva podujalo na niekoľko značne podozrivých krokov. Jedným z nich je napríklad diskutabilné vyhlásenie výberového konania na [...]

Rýchla novela – nulový efekt

11.02.2012

Hromadné výpovede lekárov z konca minulého roka máme ešte v živej pamäti…Sprevádzali ich neúspešné rokovania Ivana Uhliarika, niekoľkotýždňové prešľapovanie na mieste, vyhlásenie núdzového stavu, nevyslyšané ministrove vyhrážky smerom k lekárom. A hľa, v parlamente sa tento týždeň objavila novela zákona o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti. [...]

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

richardrasi

Chcem sa venovať najmä aktuálnej politickej a spoločenskej situácii na Slovensku a ako primátor mesta Košice aj problémom, ktoré sužujú obyvateľov môjho rodného mesta.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 50071x
Priemerná čítanosť článkov: 2635x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy